HML socialis, o.z.

Prevádzkovateľ špecializovaného zariadenia a zariadenia pre seniorov
Dom sv. Huga z Grenoble

Postup pri vybavovaní nástupu do Špecializované zariadenie:

1. Podanie žiadosti o umiestnenie do nášho zariadenia adresované HML socialis, o.z.- mailom, osobne alebo telefonicky.

2. Do 31.08.2025 - Podanie žiadosti o posúdenie odkázanosti na VÚC podľa trvalého pobyt. Od 01.09.2025 - Podanie žiadosti o posúdenie odkázanosti na ÚPSVaR podľa trvalého pobytu žiadateľa. ÚPSVaR v zmysle zákona č. 376/2024 Z.z. o IPČ vydáva Integrovaný posudok. Ak fyzická osoba po 31. 08. 2025 na VÚC len neformálne prejaví záujem o možnosť podania žiadosti o posúdenie a rozhodnutie o odkázanosti na sociálnu službu podmienenú odkázanosťou, VÚC ju informuje o potrebe podať žiadosť o integrovaný posudok na príslušnom ÚPSVR. Ak bola písomná žiadosť o posúdenie odkázanosti na sociálnu službu po 31.08.2025 podaná VÚC, tá bez meškania postúpi túto žiadosť (aj s jej prílohami) príslušnému ÚPSVR.

3. Podanie žiadosti o zabezpečenie sociálnej služby na Samosprávny kraj podľa TP. (Ak ste si vybrali naše zariadenie, uviesť prosím v žiadosti: HML socialis, o.z. Bidovce 308, 044 45 Bidovce.)

4. Uzatvorenie zmluvy

Momentálna obsadenosť je 100%
Nezabudnite si preto rezervovať miesto.

1. Podanie žiadosti o umiestnenie do nášho zariadenia adresované HML socialis, o.z.

Stačí nás kontaktovať formou buď telefonicky alebo emailom, prípadne osobne a požiadať o zaradenie do evidencie záujemcov o umiestnenie do špecializovaného zariadenia.

2. Podanie žiadosti o posúdenie odkázanosti na Samosprávny kraj,

Od 01.09.2025:

Podanie žiadosti o posúdenie odkázanosti na ÚPSVaR podľa trvalého pobytu žiadateľa. ÚPSVaR v zmysle zákona č. 376/2024 Z.z. o IPČ vydáva Integrovaný posudok. (zahŕňa sociálnu aj lekársku posudkovú činnosť)

Do 31.08.2025:

  1. Vyplniť žiadosť o posúdenie odkázanosti na sociálnu službu, v kolónke „8. Druh sociálnej služby“ zaškrtnúť špecializované zariadenie, v kolónke „9. Forma sociálnej služby“ zaškrtnúť „pobytová ročná“
  2. K žiadosť doložiť kópie lekárskych nálezov nie staršie ako 6 mesiacov, posudok o odkázanosti na soc. službu vydaný obcou (ak je), rozhodnutie zo sociálnej poisťovne o výške dôchodku. (úplný zoznam príloh je v kolónke 15)
  3. Vyplnenú žiadosť aj s prílohami odniesť na VÚC, pokiaľ ide o Košický samosprávny kraj – Námestie Maratónu mieru 1, Staré Mesto. Potvrdenú kópiu prednej strany žiadosti doručiť nášmu zariadeniu osobne, alebo emailom.
  4. VÚC v lehote do 30 dní vydá rozhodnutie o odkázanosti na sociálnu službu
    (poprípade posudok, ak nebol ešte doposiaľ vydaný obcou), ktoré Vám príde
    poštou.
Podanie žiadosti podávate v prípade ak ešte nebolo vydané rozhodnutie o odkázanosti.
3. Podanie žiadosti o zabezpečenie sociálnej služby na Samosprávny kraj
  1. Až po obdržaní rozhodnutia o odkázanosti a posudku/ po 01.09.2025 integrovaného posudku, je možné podať žiadosť o zabezpečenie poskytovania sociálnej služby na VÚC, ku ktorému je potrebné priložiť kópiu právoplatného rozhodnutia o odkázanosti na sociálnu službu a posudok o odkázanosti/ po 01.09.2025 – kópiu integrovaného posudku a rozhodnutia. V kolónke číslo „9. Požadovaný druh sociálnej služby“ zaškrtnúť „špecializované zariadenie“. V kolónke 11. uviesť názov a adresu zariadenia, kde ste si vybrali osobu umiestniť (Ak ste si vybrali naše zariadenie a naše zariadenie má pre Vás voľné miesto, uviesť prosím v žiadosti: HML socialis, o.z. Bidovce 308, 044 45 Bidovce.). V kolónke 12. nemusíte uvádzať nič.
  2. Takto vypísanú žiadosť aj s kópiami je potrebné doručiť na podateľňu VÚC. V lehote do 30 dní nás VÚC vyzve o umiestnenie elektronicky. V prípade, že máme voľné miesto a VÚC nás už vyzvalo, upovedomíme Vás o tom a dohodneme sa na termíne nástupu do zariadenia. Následne bude s Vami uzatvorená zmluva o poskytovaní sociálnej služby.

4. Uzatvorenie zmluvy
Pri príjme sa uzatvára: 
  • Zmluva o poskytovaní sociálnej služby
  • Zmluva o platení úhrady za poskytovanú sociálnu službu.
Zmluvy  sú vyhotovené v dvoch origináloch. Jeden originál je určený pre klienta a druhý originál sa zakladá do osobného spisu klienta . Zmluvy nadobúdajú právoplatnosť podpisom obidvoch zmluvných strán. V zmluve sú zakotvené podmienky poskytovania sociálnej služby a platenia úhrad za sociálnu službu.
Náležitosti k podpisu zmluvy:
  • fotokópia občianskeho preukazu a kartičky poistenca prijímateľa sociálnej služby
  • originál alebo fotokópia právoplatného rozhodnutia a posudku o odkázanosti na sociálnu službu 
  • fotokópia občianskeho preukazu platiteľa za sociálnu službu
Scroll to Top